10 травня 2016 р.

НОВА УКРАЇНА: ПРО ОСОБЛИВИЙ СТАТУС ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ В МЕЖАХ СУВЕРЕННОЇ УКРАЇНИ

Як стало відомо, до Президента України пана Порошенка П.О. звернулися харківські депутати з петицією стосовно надання Харківській області особливого статусу (дивіться матеріал на сайті: https://news.mail.ru/politics/25723279/?frommail=1).
На сьогодні петицію підтримало 25756 респондентів, що вимагає від Порошенка розглянути її. Вказується наступне: “автор петиции разъясняет, что целью создания особого региона развития является повышение уровня социально-экономического развития Харьковской области, «привлечение инвестиций в промышленность и производство, внедрение инноваций и новых технологий, создание новых производств, развитие и модернизация действующих производств, развитие внешнеэкономических связей, увеличение поставок на внутренний и внешний рынки высококачественных товаров и услуг, создание новых рабочих мест и повышение уровня занятости и социальной защиты населения, проживающего на территории Харьковской области, повышение благосостояния населения»”. У зв'язку з цим вважаю необхідним зробити ряд зауважень.

1. Концепція регіоналізації була розроблена в моїх роботах протягом 90-х — 2000-х років і, певною мірою, відповідає програмі децентралізації, яку сьогодні намагаються втілити в Україні. Ця концепція базується на тому, що кожний регіон є відносно самостійним самодостатнім утворенням, що функціонує у певному природному середовищі, а його нормальне функціювання виключає наявність адміністративних кордонів. Отже, цей процес є доволі складним і пов'язаний з роздержавленням, як глобальним процесом, що входить у протиріччя з сучасними принципами організації світового суспільства. Отже, маємо ситуацію, яку не можна розв'язати на основі державної форми організації — регіоналізація не може протікати в окремо взятій державі. Зазначу, що регіон формується, значною мірою, шляхом забезпечення енергетичної та речовинної (за рахунок рециркуляції технофільної речовини) незалежності, тобто це вимагає зовсім іншого життєвого укладу, іншої культури жителів.
2. Аргументація, наведена на зазначеному сайті, має явно популістський характер. Те, що там написано, можна віднести до будь-якої іншої території. Так не можна аргументувати, це не іграшки!
3. Якщо йдеться про Слобожанський регіон, слід враховувати той факт, що такий регіон практично існував в період СРСР (на той час Харків обслуговував величезну територію), тобто при відсутності державного кордону з Росією. Він охоплював доволі велику територію Харківської (не всю), Полтавської, Сумської, Бєлгородської, Курської, Воронізької та Луганської, можливо, й незначної частки Донецької областей. Отже, утворення такого — Слобожанського — регіону на сьогодні є неможливим, але буде можливим у майбутньому при певних проявах змін соціально-економічної організації на світовому рівні.
4. Можна робити будь-які пропозиції, але зваживши все і оцінивши  нинішню ситуацію. Нинішня ситуація є політцентричною, в той час, як регіоналізація є соціально-економічно-центричною, тобто до цього слід ще зробити величезну підготовчу роботу. У нинішній ситуації подібні пропозиції виглядають просто несерйозно. Спочатку слід завершити бойові дії, налагодити нормальну ситуацію в країні, суттєво зменшити рівень корупції, а потім вже йти далі.


Олекса Ковальов "Номад"

3 коментарі:

  1. Олекса Ковальов "Номад"11 травня 2016 р. о 14:16

    Мене вразила інформація про петицію стосовно утворення регіону "Слобожанський". Виникає питання: яка політ-шпана сидить у радах різних рівнів. Абсолютно безграмотні, ініціюють процеси, які не мають на сьогодні ніякого серйозного обгрунтування. Складається враження, що деяким кортить прозвучати, щоб їх прізвища нарешті стали відомими, тому, без консультації зі спеціалістами, організують ось такі дурні петиції.
    До написаного маю додати, що регіони на основі адміністративної системи з її адміністративними кордонами - це ні що інше, як регіони у клітках, тобто регіонопарк - пародія на справжні регіони. Цьому депутатику треба залишити своє крісло.
    До речі, сама форма ініціації - "петиція" - не є коректною у демократичній державі. З петиціями зверталися до царів, у нас, слава Богу, ще такого немає, але запроваджена форма звернення до Президента вже є певним натяком на можливість перетворення президента на царя.

    ВідповістиВидалити
  2. Олекса Ковальов "Номад"12 травня 2016 р. о 17:16

    Отже,"Директор украинского аналитического центра Александр Охрименко в эфире канала "112" заявил о необходимости заключения соглашения между Харьковом и Киевом о разграничении полномочий." -
    http://www.aif.ua/opinion/ohrimenko_harkovskoy_oblasti_neobhodim_osobyy_ekonomicheskiy_status
    Пане Олександре, насправді, угоди треба укладати між всіма, але це ні до чого не призведе. Питання не зводиться до повноважень, про які всі забувають, проблема у совісті та моралі, а це в угоді прописати не вдасться. Якщо Ви є ініціатором петиції стосовно статусу Харківської області, слід було подумати про те, що справжній регіон формується не через перерозподіл повноважень між довбаним Центом та областями (і далі по ієрархії), а шляхом самоорганізації відповідних територіальних громад. Тут питання у тому, що треба дати людям на місцях можливість проявляти ділову активність, не затискуючи їх у бюрократичні окови. Державна бюрократична машина призначена для того, щоб підтримувати корупцію та красти, з чим і треба боротися, і розподіл повноважень тут ні до чого. Пан Олександр забув, хто у Харкові ХАЗЯЇН - це пан Кернес, місцевий князьок. З нього і слід починати, а йому дали можливість залишитись у кріслі мера.

    ВідповістиВидалити
  3. Схоже на загравання з Москвою місцевих князьків, а може й навпаки пряма дія Росії через них. Може бути небезпечно. Політики та держави намагаються гратися недосформованими регіональними соціумами.

    ВідповістиВидалити